textum, textrum

Sipping and then shutting my eyes to taste.

Posted in Virginia Woolf by Terese on 30 november 2009

Så fastgrodd blev jag i Woolfs dagbok att jag kunde citera henne i oändlighet. Istället ägnar jag henne här en alldeles egen sida, där jag återger hennes mest lysande ljuspunkter. Hon äger de mest slipade och egensinniga tankar om litteratur, så gnistrande färgrika att man alltid sitter med pennan redo. Jag längtar nu besinningslöst läsa hennes Common Reader.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] textum, textrum « Sipping and then shutting my eyes to taste. […]


Kommentera

