textum, textrum

The life she is living, and the book she is writing.

Posted in film, Virginia Woolf by Terese on 01 december 2009

Jag minns inte för vilken gång i ordningen jag ser The Hours. Det är mycket jag tycker om i den; kompositionen, musiken, intensiteten, tätheten. Kommer dock inte ifrån att Woolfs depression, i denna fiktiva version av hennes liv, nästan är bärande. Hon blir i första hand en kvinna som hör röster och i andra hand en författare. Det är långt ifrån den iakttagelse jag bär med mig från hennes dagbok. Varför denna fixering, undrar jag.

Kommentera

