textum, textrum

Förutom text, kan man även väva bokryggar.

Posted in litt by Terese on 15 maj 2010

Min samling böcker är förvisso liten och modest, men bleknar ytterligare när upptäcker man detta. Inte ens min av Svenska Akademin utgivna Benedictssonsamling (Vol. 1, Vol. 2) i grova fibrer är värd jämförelsen.

Vidare.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Caroline said, on 16 maj 2010 at 4:24 e m

    Åh så detta får mig att längta efter mina magasinerade böcker! Även om majoriteten av dem är långt ifrån så där vackra. Tycker så synd om de inplastade små biblioteksvolymerna jag hanterat den senaste tiden.


Kommentera

