textum, textrum

Nobel.

Posted in Mircea Cărtărescu by Terese on 07 oktober 2010

Jag har precis läst ut det mest rörande på länge, Kjell Espmarks så kallade självbiografi. Så som han däri framställer akademiens sekretess, tänker jag att det är lönlöst att ens spekulera om dagens stora litterära händelse, men ger mitt eget pris, liksom Tchoupitoulas och Tove Maria, till Mircea Cărtărescu.

Jag skrev en gång till honom på Facebook, lite naivt kan tyckas, men han svarade:

Dear Terese,
Thanks a lot for your beautiful words about my books. Any writer needs an encouragement from a reader some time.
Best,
Mircea

Just.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tove said, on 08 oktober 2010 at 9:51 f m

    Tack för länkningen! Nu ligger din blogg i min bra-bloggar-mapp.


Kommentera

