textum, textrum

Hur Söderberg väver text.

Posted in Hjalmar Söderberg, litt by Terese on 19 mars 2011

I brist på annat, eller kanske för att visa att jag lever och producerar, lägger jag upp min senaste tenta, som behandlar intertextualitet i Hjalmar Söderbergs Doktor Glas. Inte för att den här typen av längre texter vanligtvis passar sig för bloggläsare, men kanske intresserar det ändå någon. Så varsågoda, håll till godo, det var i vilket fall en spännande text att skriva.

Om en vecka börjar jag ånyo skriva 30-sidig text om Müller.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. violen said, on 19 mars 2011 at 4:56 e m

    Gillar det här, lägger in en länk på min Doktor Glas reflektion från 2009, nångång ska jag också göra lite jämförelser hos Söderberg………


Kommentera

